Ordensregler

Ordensregler på Jinnah International School

• På Jinnah International School respekterer vi alle uanset alder, køn, religion og etnicitet.
  • Eleven møder til tiden.
  • Eleven møder frisk og veludhvilet.
  • Eleven møder forberedt til alle timer, dvs. med penalhus, bøger, madpakke, vand m.m.
  • Elever fra 7. til. 9. klasse skal dagligt medbringe egen  pc.
  • Elever fra 1. til 9. klasse har skoleuniform på.
  • Tiltaler skolens lærere med Madam eller Sir.
  • Vi har nultolerancepolitik mod dårligt sprog og mobning.
  • Tyggegummi, energidrikke, nikotinprodukter og rygning er forbudt i skoletiden.
  • Eleverne forlader ikke skolen i undervisningstiden.
  • Eleven tager del i dukseordningen.
  • Skolens bøger forsynes med bogbind, evt. beskadigede bøger erstattes af forældrene.

Jinnah International School’s forventninger til forældre

• At forældrene er bekendt med skolens målsætning og værdigrundlag.
    • At forældrene holder sig opdateret på ForældreIntra.
    • At forældrene lærer deres barn at tale pænt til og om hinanden.
    • At forældrene lærer deres barn at tage hensyn til andre og udvise ansvarlighed, samt at respektere alle uanset køn, alder, religion og etnicitet.
    • At forældrene er interesserede i deres barns skolegang og opmuntrer samt støtter deres barn i skolearbejdet.
    • At forældrene deltager aktivt i skolens arrangementer, såvel forældremøder som klassens sociale liv.
    • At forældrene indgår i et positivt samarbejde med skolen og de andre forældre i klassen.
    • At forældrene hjælper deres barn med at strukturer hverdagen.
    • At forældrene taler pænt om andre elever, forældre, lærere og skolen.
    • At forældrene støtter barnet i at blive mere selvstændig og ansvarsbevidst.
    • At forældrene respekterer skolens ferieplan.
    • At forældrene sørger for at deres barn møder til tiden og er parate til at modtage undervisning. Det vil sige at barnet møder i uniform, har spist morgenmad, har sin madpakke med, har lavet lektier og har sin taske pakket.

Forældremøder

Elevernes sociale trivsel har stor betydning og indflydelse for deres læring, derfor skal man som forældre deltage i forældremøder. Når forældre spiller en aktiv rolle og inddrages i klassens trivsel får forældrene et stort medansvar for klassens gode trivsel,  fordi forældrene bakker op om de forskellige værdier og retningslinjer man har aftalt for klassen til forældremøderne. Forældrenes sammenhold omkring eleverne i klassen giver et godt sammenhold imellem eleverne.